OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE TEMEL İLKELERİMİZ;
01. Her yaş grubunun gelişim özellikleri ortak olmakla birlikte
her çocuk farklıdır, biriciktir. Bazı alanlarda kimi çocuklar hızla, kimi
çocuklar göreceli olarak yavaş gelişirler. Ama genellikle bu gelişme ortaklığı
sağlayacak şekilde tamamlanır . Eğitimde başarı, bireyler arasındaki farkları
anlamaktan ,o farklara saygı göstermekten ve farklılıktan doğan güçlükleri veya
kolaylıkları pedogojik esaslara uygun yönetmekten doğar. Başarılı eğitim
,çocuğun ihtiyaçlarına ve farklılıklarına uygun olarak düzenlenen eğitimdir.
02. Kendi farklılıklarına saygı gören çocuklar diğer çocuklardaki
farklılıklara saygılı davranır. Çocuklar birbirlerini sevmeyi sevilerek,
birbirlerine saygılı olmayı saygı görerek öğrenirler.
03. Çocukların okul ortamında özgürce yeni deneyimler yaşamalarına
fırsat verilmelidir. Onlar bu deneyimleri yaşarlarken usta eğitimciler
sayesinde kuralların da özgürlüğün bir parçası olduğunu öğrenirler.
04. Çocuklar ilgilerini ,yeteneklerini ,meraklarını ve sorgulayıcı
özelliklerini geliştirirler.
05. Onlar bir birey olmanın hazzını yaşarlarken ,bireyselleşmenin
doğru yönetilmesi halinde bir gruba ait olmanın önemini de hissederek
öğrenirler.
06. Okul öncesi çocuğunun doğal yaşama coşkusu, söz ve
davranışlarındaki samimiyet örselenmezse, bunlar onda kalıcı değerler haline
gelebilir.
07. Okul öncesi eğitimin merkezinde çocuk vardır. Onun kendisini
ifade edebilmesinin, ihtiyaçlarını dile getirebilmesinin, her türlü faaliyete
aktif olarak katılabilmesinin önünde hiçbir engel bırakılmamalıdır. Eğitim,
çocuğun ihtiyaçlarına uygun şekilde örgütlenmelidir.
08. Eğitim etkinliklerinde ailelerin ve çevrenin imkan ve
ihtiyaçları da gözetilir.
09. Çocukların her etkinlik ve oyuna aktif olarak katılması
sağlanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder