- 1’den 20’ye kadar bilinçli sayabilme.
- İki sayıdan hangisinin az hangisi çok olduğunu ayırt edebilme.
- Sayıları oyun ve etkinliklerle kullanabilme.
- Küçük kas motor gelişimi destekleme
- 20 adet mendil veya mendil büyüklüğünde kumaşlar.
- 20 adet mandal.
- İp Puanları yazmak için tahta veya karton, kalem.
- Oyun alanına birbirine paralel 2 ip asılır veya uçları bağlanmış ip iki çocuğun sırtından ve kol altlarından geçirilir.
- Çocuklar karşılıklı ip gergin olacak şekilde dururlar ya da tek ip asılıp ortası düğüm, bant vb. ile belirlenir. Çocuklar iki gruba ayrılırlar. Sırayla gruplardan birer çocuk seçilir. İpler paralel ise çocuklar karşılıklı geçer, tek ip asılı ise ipin yarısı bir çocuğa, diğer yarısı öbür çocuğa ait olur. Ortaya mandal ve mendiller konur.
- "Başla" yönergesiyle iki çocuk mendilleri kendilerine ait ipe asmaya başlarlar. Gruptaki diğer çocuklar da arkadaşlarını destekleyerek oyunu daha heyecanlı hale getirirler.
- Mendiller bittiğinde hep birlikte ipteki mendiller sayılır. En çok hangi çocuk astıysa o grup (+) alır. Bir çocuk da puanları yazar. Oyun sonunda puanlar sayılır. Hangi grubun daha çok (+) puanı olduğu belirlenir ve o grup oyunu kazanır.
- Çocukların sayı (matematik) bilgisi arttıkça bir çocuğun astığı mendil sayıldığında, diğer çocuğun kaç tane asmış olabileceği hakkında tahminler yapılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder